Enhedslisten er med i budgetforliget for 2022

København vælger velfærd frem for biler. Årets budgetaftale indeholder flere forbedringer på velfærdsområderne. Samtidig tages der små skridt i den rigtige og grønne retning på trafikområdet. Ud fra en samlet vurdering af, hvad der nu foreligger har Enhedslisten derfor valgt at gå med i årets budget.

NY BOLIGSOCIAL HELHEDSPLAN KLAR FOR DELE AF BISPEBJERG

Statistikker udpeger dele af Bispebjerg som udsatte byområder, og derfor er Københavns Kommune i tæt samarbejde med de almene boligorganisationer klar med en ny boligsocial helhedsplan, som skal trække områderne i den rigtige retning. Teknik- og miljøborgmester Ninna Hedeager Olsen (EL) ønsker samtidig investeringer i områderne.

IDÉOPLÆG TIL OMDANNELSE AF BISPEENGBUEN ER PÅ VEJ

Frederiksberg og Københavns Kommuner har valgt Tegnestuen Vandkunsten A/S med KOMMON, Skaarup Landskab, Via Trafik, BACTOCON Sønderborg, LNH Water og Realise til at udarbejde idéoplæg til omdannelsen af Bispeengen. Idéoplægget skal danne grundlag for kommunernes politiske beslutning om, hvordan Bispeengen skal omdannes, hvis Bispeengbuen rives ned.

RETNINGEN ER SAT FOR TO UDSATTE BYOMRÅDER PÅ NØRREBRO

Områderne omkring Aldersrogade på Nørrebro og Bispeparken i Bispebjerg er på Københavns Kommunes liste over udsatte byområder, og for at trække områderne i den rigtige retning er kommunen klar med forandringsplaner for de to kvarterer. Skal alle projekter føres ud i livet, kræver det investeringer for over 1,4 milliarder kroner.