Anlæggelsen af Lynetteholmen må ikke besluttes, før Kbh har taget stilling til miljø-omkostningerne.

Enhedslisten kræver, at Borgerrepræsentationen først skal tage endeligt stilling til Lynetteholm-projektet, når miljøkonsekvenserne ved anlægget er forelagt byens styre.

Budget21 taget som gidsel for en havnetunnel

Enhedslisten er sendt ud af forhandlingerne om næste års kommunebudget, efter at et flertal af partierne på Københavns Rådhus har valgt af sammenkæde årets budgetforhandlinger med en tilslutning til planerne om at bygge Lynetteholmen og en havnetunnel. Enhedslistens gruppeformand tordner mod beslutningen, som kaldes for en usaglig sammenblanding af budget og planpolitik.

ALMENE UNGDOMSBOLIGER PÅ VEJ I TEATERHAVEN

Teknik- og Miljøudvalget skal tage stilling til, om man vil yde tilskud til almene ungdomsboliger i det kommende byggeri i Teaterhaven på Østerbro. 60 boliger på mellem ca. 33 og 49 m2 kan skyde op som en del af det private byggeri, hvis politikerne giver grønt lys til at støtte projektet.