NY CYKELFORBINDELSE SKAL KNYTTE NØRREBRO OG NORDVEST TÆTTERE SAMMEN

Jernbanesporene for linje F kiler sig ned mellem Nørrebro og Nordvest og skaber en fysisk barriere mellem Mimersparken og Lygten. En ny stiforbindelse under jernbanen skal både gøre det lettere for gående og cyklende at komme fra Nørrebro til Nordvest og vice versa, sikre nærområdet mod skybrud samt øge trygheden og sikre bedre betingelser for byliv i og omkring Mimersparken.

KØBENHAVNSK PARK HAR FÅET ET KÆMPE LØFT

280 nye træer, en skatepark og et stort bevægelsestorv med træningsfaciliteter er nogle af de forbedringer, som nu står klar til københavnerne i Remiseparken på Amager. I forbindelse med en skybrudssikring af området og udviklingen af Urbanplanen er der investeret 59 mio. kr. i parken, som nu står klar.

Anlæggelsen af Lynetteholmen må ikke besluttes, før Kbh har taget stilling til miljø-omkostningerne.

Enhedslisten kræver, at Borgerrepræsentationen først skal tage endeligt stilling til Lynetteholm-projektet, når miljøkonsekvenserne ved anlægget er forelagt byens styre.

Budget21 taget som gidsel for en havnetunnel

Enhedslisten er sendt ud af forhandlingerne om næste års kommunebudget, efter at et flertal af partierne på Københavns Rådhus har valgt af sammenkæde årets budgetforhandlinger med en tilslutning til planerne om at bygge Lynetteholmen og en havnetunnel. Enhedslistens gruppeformand tordner mod beslutningen, som kaldes for en usaglig sammenblanding af budget og planpolitik.