Enhedslisten København er klar til kommunalvalget med kandidater og et ambitiøst politisk program

Enhedslisten København har på generalforsamling 6. februar 2021 valgt borgmesterkandidater og øvrige kandidater til Borgerrepræsentationen samt vedtaget et politisk program for de næste fire år.

Line Barfod blev valgt som 1. borgmesterkandidat, og Karina Vestergård Madsen som 2. borgmesterkandidat. Enhedslisten er klar til at påtage sig to borgmesterposter, hvis vælgeropbakningen giver mulighed for det.

Generalforsamlingen valgte yderligere 18 kandidater, så Enhedslisten stiller med et hold på 20 til Borgerrepræsentationen.

Generalforsamlingen har vedtaget et ambitiøst politisk program, som sætter en klar retning for hvordan vi skaber en helt ny retning for vores by med klare ambitioner. Vi vil arbejde for et opgør med hetzen mod arbejdsløse og udsatte, for at udbygge kulturens rolle, skabe mere grønt byggeri, sikre bevarelse af natur og for et opgør med fossile energikilder.

Borgmesterkandidat Line Barfod:
”Vi går til valg på, at København skal erklære klimaundtagelsestilstand og sætte turbo på den grønne omstilling. Rigtig mange vil gerne bidrage. Det skal vi give mulighed for.

Vi vil lave politik på en langt mere inkluderende, nysgerrig måde. Vi ønsker et opgør med den fastlåste kasse-og systemtænkning, som præger Rådhuset i dag. Vi skal stoppe den kortsigtede økonomiske silotankegang, der koster dyrt for natur, klima og fremtidige generationer. I stedet skal bæredygtighed og social retfærdighed være udgangspunktet for vores beslutninger. ”

Borgmesterkandidat Karina Vestergaard Madsen:
”Anlæg af Lynetteholmen vil ændre København for altid, derfor har Københavnerne krav på at blive hørt og kende de samlede miljøkonsekvenser – det er der ingen, der gør nu.

Vi står overfor en stor opgave med en økonomisk og social genopretning efter COVID-19. Det kræver, at vi investerer i mennesker. Uligheden i København er vokset under krisen. En hel generation af børn og unge er ramt af mistrivsel. Det er vi nødt til at rette op på. ”

Følgende blev valgt til kandidater for Enhedslisten til valget til Borgerrepræsentationen:

1. Line Barfod
  2. Karina V.Madsen