Enhedslistens borgmesterkandidat Ninna Hedeager Olsen ingår musketered med Tommy Petersen (B), Sisse Marie Welling (F) og Niko Grünfeld (Å) for bevarelse af Standengen på Amager Fælled.

Grønne partier indgår musketered for bevarelse af Strandengen på Amager Fælled

Torsdag den 21. september mødtes borgmesterkandidat Ninna Hedeager Olsen fra Enhedslisten med SF, Alternativet og Radikale Venstre på Amager Fælled for at indgå en musketered, der skal sikre bevarelsen af Strandengen. Partierne opfordrer andre partier til at tilslutte sig musketereden.

Det er vigtigt, at sikre den unikke bynatur, der findes på Strandengen på Amager Fælled. Derfor samarbejder vi nu og efter valget om at flytte byggeriet fra strandengen. Overborgmesteren har flyttet sig. Det er vi glade for. Nu handler det om, at de grønne partiet står sammen om at sætte handling bag ordene. I første omgang vil vi have Frank Jensen til at tage initiativ til at lave en bred undersøgelse af alternative byggefelter, lyder det fra de grønne partier. Dernæst forhandler vi og står sammen her.

Underskrevet af Ninna Hedeager Olsen (Ø), Sisse Marie Welling (F ), Niko Grünfeld (Å) og Tommy Petersen (B)