Møde for medlemmer interesserede i skoleområdet

Hvornår:
9. marts 2022 kl. 16:30 – 18:00 Europe/Copenhagen Tidszone
2022-03-09T16:30:00+01:00
2022-03-09T18:00:00+01:00

Medlemmer inviteres hermed til et møde om skolepolitik i København. Den københavnske folkeskole er med til at danne byens børn og unge og den er et anker for lokalsamfund. Og den kunne være meget bedre.

Enhedslisten har ved hårdt arbejde og gode argumenter sikret sig en toneangivende position i det københavnske Børne- og Ungeudvalg, der de næste fire år skal sætte retning for skolens udvikling. Vi har som det eneste parti hele tre pladser ud af de i alt elleve pladser og har bedre muligheder end nogensinde for at vinde stor indflydelse på skolens udvikling. Det handler også om, at de snart otte år gamle forringelser af lov-rammerne om skolelivet, befinder sig i en dyb krise, hvor kommunerne ser ud til at vinde større frihed til at sikre et opgør. Hvis vi vil og vælger at satse på det sammen, så kan vi vinde bedre forberedt undervisning, tolærerordninger, fokus på kreative fag, ordentlig introduktion til håndværk, flere ekskursioner ud i naturen, bedre støtte til at få flere med, bedre skole-hjem samarbejde, trivsel i stamklasserne, opgør med de alt for store klasser, etc.

Vi har mange muligheder for at vinde forbedringer gennem vores parti. Du inviteres derfor til et møde, hvor der vil være mulighed for at diskutere skolepolitik og hører mere om muligheden for at deltage Enhedslisten Københavns skolepolitiske baggrundsgruppe. Hvis du er lærer eller pædagog i skolen, har børn i eller er elev i den københavnske grundskole, er du særligt velkommen til at deltage i dette møde. Og hvis du overvejer at tage en tørn i en skolebestyrelse i den kommende periode opfordres du i særlig grad til at møde op.

Dagsorden:

• Den nuværende skolepolitiske situation

• Den gode skole

Læring, trivsel & den gode skoledag

• Skolen efter Corona – hvad er der brug for her og nu?

• Demokrati i skolen

Styrket demokrati på og om skolen

Skolebestyrelsesvalget

• Muligheder for indflydelse i Enhedslisten København