Valgtilforordnede

Valgtilforordnede til kommunalvalg 2021

Opgaven som valgtilforordnet
Som valgtilforordnet deltager du hele dagen på et valgsted, hvor du bl.a: modtager valgkort, udleverer stemmesedler og holder øje med om vælgerne får afleveret deres stemmesedler i stemmeurnerne. Om aftenen tæller du stemmer op. Det plejer at være rigtig hyggeligt og du møder andre politisk interesserede bl.a. fra andre partier. Kommunen udbetaler en diæt på kr. 1.305 på din NemKonto, heraf betales partiskat. Se info om vederlag og partiskat nedenfor.

Du møder ind på valgstedet kl. 07.00 om morgenen, hvor I starter med morgenmad og en orientering om dagens gang. Valgstederne åbner kl. 08.00. Der er fuld forplejning dagen igennem og forud for valgdagen bliver I også spurgt om fx. særlige kosthensyn mv. Kan du ikke deltage hele dagen, så er det også muligt at tilmelde sig til at optælle stemmer om aftenen.

Hvordan tilmelder du dig?
Som noget nyt skal tilforordnede og valgstyrere indmeldes direkte i kommunens elektroniske valgsystem. Fristen for tilmelding er overskredet, men der mangler stadig valgtilforordnede. Vi opfordre derfor til, at du tilmelder dig her.
Det er kommunens valgsekretariat der kontakter dig efterfølgende via e-boks.

Når du får besked om, hvor du skal være, skal du informerer Enhedslisten København om, at du er tilforordnet (obligatorisk for medlemmer). Det gør du her: [email protected]

Vederlag og partiskat
Kommunen indbetaler en diæt på 1305 kr. til din NemKonto senest til årsskiftet. Heraf betales 1/3 af diæten i partiskat til Enhedslisten, dette trækkes automatisk via PBS, også til årsskiftet. Vi får hverken midler fra interesseorganisationer eller store firmaer, derfor er Enhedslistens økonomi afhængig af medlemmernes bidrag. Vores økonomi er primært understøttet af partiskatteindbetalinger fra vores folkevalgte, domsmænd og valgtilforordnede.
Dette fremgår i øvrigt af vores vedtægter, her: https://kbh.enhedslisten.dk/vedtaegter/