Karina Vestergård Madsen

Enhedslisten København stiller med stærkt hold til budgetforhandlinger og valg

Enhedslistens politikere på Københavns rådhus har valgt ny gruppeformand, Karina Vestergård Madsen, der sidder i Sundhed- og Omsorg samt Børne- og Ungdomsudvalget. Karina Vestergård Madsen overtager posten fra Rikke Lauritzen.

Rikke Lauritzen har valgt at trække sig som gruppeformand, da hun er blevet sekretariatsleder hos Pædagogstuderendes Landssammenslutning, og må prioritere tiden anderledes. Rikke Lauritzen har været formand for gruppen i mere end 11 år. Hun opstiller stadig for partiet, hvor hun ligger nummer 4. på kandidatlisten, og fortsætter som 2. Næstformand for Borgerrepræsentationen

Enhedslisten og den ny gruppeformand Karina Vestergård Madsen går et travlt efterår møde med både budgetforhandlinger og valgkamp. Der er foretaget interne rokeringer, så Enhedslisten stiller med et erfarent hold til budgetforhandlingerne. Spidskandidat Ninna Hedeager Olsen sidder nu i Økonomiudvalget og Teknik- og Miljøudvalget. Fra den d. 15 oktober er gruppen igen fuldtallig, hvor Ulrik Kohl og John Andersen vil være tilbage fra henholdsvis barsels- og arbejdsorlov.

”Enhedslisten København stiller med et stærkt nyt kandidatfelt til kommunalvalget og vi glæder os rigtig meget over den seneste Kantar-Gallup måling, der giver fremgang til Enhedslisten. Det tyder på, at mange Københavnere er enige med os, når vi kræver bedre normeringer og en menneskelig beskæftigelsespolitik. Når vi kæmper for social lighed og et grønnere København, med bevarelse af Amager Fælled uden en havnetunnel”, udtaler den nye gruppeformand Karina Vestergård Madsen.