Åbent møde om regeringens såkaldte Ghettoplan

Hvornår:
9. oktober 2018 kl. 17:15 – 19:15 Europe/Copenhagen Tidszone
2018-10-09T17:15:00+02:00
2018-10-09T19:15:00+02:00
Hvor:
Enhedslistens lokaler
Studiestræde 24 stuen
Kontakt:
Enhedslisten København

Sted: Enhedslistens lokaler, Studiestræde 24 stuen, 1455 København K

Arrangør: Enhedslisten København

Regeringens såkaldte Ghettoplan er et dårligt maskeret angreb på den almene sektor. Med sin racistiske begrundelse har regeringen fået overbevist et stort flertal af folketingets partier, til at gå med på angrebet på arbejderklassens kvarterer. Da vi ikke kan regne med hjælp fra det etablerede system, er lejerne begyndt at organisere deres modstand.

Hvordan skal Enhedslisten stille sig i denne problematik? Skal vi lokalt arbejde for at afbøde konsekvenserne for de beboere der står til at blive smidt ud af deres lejligheder? Eller skal vi blankt afvise at deltage i denne politiske øvelse?

Enhedslisten København inviterer til møde for alle medlemmer og sympatisører, for at diskutere dette spørgsmål.

Vi har inviteret Mikkel Warming (chef for de sociale indsatser i 3B, næstformand i boligselskabet AKB, København samt tidligere københavnsk socialborgmester), Jean Thierry (formand for Bispeparkens beboerforening) og Ninna Hedeager Olsen (Teknik- og miljøborgmester i København) til at indlede en fælles diskussion om emnet.

Se mere på Facebook