15. feb 12:20, blogindlæg af Gorm Gunnarsen

Nogle gange går det meget hurtigt i politik. Ja, næsten eksplosivt hurtigt. Borgerrepræsentationen vedtog torsdag aften Enhedslistens forslag om at suspendere skoledistriktet for en kommende skole på Nordøstamager.

I foråret 2016 stemte alle andre partier i Borgerrepræsentationen, med undtagelse af Enhedslisten, ellers for, at en ny skole på Nordøstamager skulle placeres lige op ad Benzinøen. Benzinøen har store mængder brændstof oplagret og i Enhedslisten har vi derfor arbejdet dedikeret på opbakning til at få suspenderet skoledistriktet og give forvaltningen arbejdsro til at finde en ny og egnet lokalitet.

Torsdag aften vedtog Borgerrepræsentationen så Enhedslistens forslag om suspenderingen og besluttede en ny placering på Holmbladsgade 113 senere på samme møde.

Næste skoleår kan vi således begynde indskrivning på en velbeliggende skole, der ikke har en eksplosiv nabo. Den nye skole forventes at stå færdig til brug i 2023.

Vi glæder os til at få plads til endnu flere skolebørn på Nordøstamager og i ordentlige omgivelser.

Trykt i Lokalavisen Amager 14. februar 2017

Gorm Gunnarsen

Medlem af Børne- og Ungdomsudvalget. Kæmper for et grønt og mere lige København.